Torsdag, 28 november 2013 09:45

Ny undersøgelse viser, at mobiltelefonbrugerne vil have mere robuste telefoner med længere batterilevetid

Hjælps os med at forbedre vores artikler, ved at bedømme dem.
Bedøm denne artikel
(0 bedømmelser)

Batterier der løber tør, skærme som revner, og signaler der svigter - ny undersøgelse, der offentligøres i dag, viser hvad det er, der frustrerer os ved vores mobiltelefoner.

catphonesnews

Batterilevetiden er vores største indvending med 1 ud af 3 (37 %) af telefonejerne, der siger, at det er problem nummer et. Det er væsentligt højere på listen over frustrationer end dårlig modtagelse (14 %) og høje dataafgifter (12 % ). Et batteri med lang levetid er også den funktion, der er mest ønsket i en ny telefon - for 71 % af respondenterne - mere ønsket end internetadgang (57 %) og et avanceret kamera (41 %).

Overraskende har de fleste af os valgt vores mobiltelefon ud fra brugervenlighed. Syv ud af ti (70 %) af respondenterne vurderede dette som en afgørende faktor, vigtigere end prisen
(63 % ), look/design (49 %) og varemærke (45 %).

Undersøgelsen blev gennemført blandt 3.500 forbrugere i Storbritannien, Tyskland, USA og UAE (Forenede Arabiske Emirater) for Bullitt Mobile Ltd., verdensomspændende licenshaver af Cat®-telefoner.

Rapporten viste også, at mange af os gerne vil have, at vores mobiltelefoner er mere robuste og bygget til hverdagens tumult. Over en tredjedel (34 %) af respondenterne havde købt tilbehør for at beskytte deres telefon mod ridser, mens næsten det samme antal (29 %) havde købt gadgets til at forhindre skader ved tab på jorden eller stød.

Dave Floyd, co-CEO i Bullitt Mobile Ltd., kommenterede: "De fleste mobiltelefoner er ganske enkelt ikke holdbare nok - og en masse brugere er meget utilfredse med dette. Nutidens hektiske og varierede livsstil betyder, at folk forlanger meget mere af deres mobiltelefon. Uanset om det er en smartphone eller en standard mobiltelefon, så forventer ejeren, at telefonen er brugervenlig, bygget til at holde og har god batterilevetid."

"Vi foretog denne undersøgelse for at få en dybere forståelse af, hvad forbrugerne ønsker, og vi har til hensigt at imødekomme disse behov med vores portefølje af stærke Cat-mobiltelefoner."

Undersøgelsen viste, at en fjerdedel af os bruger råd fra venner, familie og kolleger som største indflydelsesfaktor ved køb af mobiltelefon, tæt fulgt af internetsøgninger (21 %) og gennemsyn af hjemmesider 20 %).

Cat-telefoner har længere, gennemsnitlig batterilevetid, er vandtætte, uigennemtrængelige for støv og stødsikre op til mindst 1,8 m med styrket og ridsefast glas, samt tracking med våde fingre. Udvalget omfatter Android-smartphones og standard mobiltelefoner. Gå ind på www.catphones.com for yderligere oplysninger.

Undersøgelsen blev udført af Leapfrog Research and Planning for Cat-telefoner i september i år i overensstemmelse med ISO 20252 den internationale standard for markeds- og socialundersøgelser. Den blev foretaget blandt 1.000 forbrugere i hvert af disse lande: Storbritannien, Tyskland og USA, samt 500 forbrugere i UAE (i alt 3.500 forbrugere).

Læst 581 gange
Log ind for at skrive en kommentar.